Maybank Treats Fair 2013

Bila dah berjaya kumpul mata ganjaran kad kredit tadi, saya akan tebus (redeem) dengan barang/voucher yang saya rasa tak akan beli kalau guna duit poket sendiri. Maksudnya, benda tu adalah barangan kehendak.....bukan keperluan. Contohnya, telefon rumah cordless, GPS (boleh jadi barang keperluan kepada sesetengah pihak), microwave, dan lain-lain.


Biasanya, mata ganjaran boleh ditebus secara online di website atau dengan walk-in ke outlet yang dilantik oleh pihak bank (contohnya Seng Heng).

Untuk pengguna kad kredit Maybank, mereka menyediakan satu lagi cara untuk menebus mata ganjaran tadi, iaitu melalui Maybank Treats Fair (yang kebiasaanya akan diadakan di Mid Valley Exhibition Centre). Untuk maklumat lanjut, klik sini.



Treats Fair yang akan datang bermula dari 4-7 Julai 2013. Selain dari kemudahan menebus mata ganjaran (kadangkala pada jumlah mata yang lebih rendah dari di website), kat situ juga ada dibuka outlet untuk kita membeli barangan seperti alat elektrikal, aksesori rumah, pakej melancong, handphone, GPS dan lain-lain. Dah sudah semestinya, beli meggunakan kad kredit mereka (secara sekali bayar atau ansuran bulanan).

Untuk peringatan diri saya dan yang lain-lain, gunakan kemudahan kad kredit mengikut kemampuan dan keperluan. Kita sebagai pengguna sepatutnya memanipulasi kemudahan kad kredit sebijak mungkin dan membawa keuntungan kepada kita....bukan dimanipulasi sehingga kita terikat dengan hutang keliling pinggang!

No comments:

Post a Comment