27 April 2014

Survey Rumah Lelong

Dari pagi sampai ke petang hari Sabtu lepas saya merayau tengok rumah untuk dilelong. Bermula dari Kajang --> Semenyih --> Nilai --> Ampang --> Rawang. Penat tapi berbaloi.

Fokus kali ini lebih ke rumah landed. Nak pegang sekejap (disewakan sekurang-kurangnya 5 tahun) lepas tu baru fikir sama ada nak terus sewa atau jual. 

Ada rumah yang masih didiami pemilik rumah (kalau keaadan macam ni saya tak akan masuk bid...tak sampai hati dan juga tak nak pening kepala dikemudian hari).

Ada rumah yang kosong..tapi tengah buat renovation (mungkin pemilik asal dah jual pada orang lain).

Ada rumah yang memang kosong dan dah lusuh. Kelihatan rumah dah lama ditinggalkan (kalau macam ni baru saya akan buat semakan dan pengiraan lanjut sama ada nak masuk bid atau tak).

Semoga usaha ini memberi hasil yang diharapkan. Insyaallah. 

2 comments:

  1. Sy pernah dpt rumah 2 tingkat, mcm scary jer umh tu

    ReplyDelete
  2. Hello Semua orang,
    Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Encik Osman Loan Firm untuk jumlah pinjaman perniagaan sebanyak $ 250,000, Kemudian saya diberitahu tentang langkah Meluluskan jumlah pinjaman saya diminta, selepas mengambil risiko lagi kerana saya begitu banyak terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan untuk kejutan terbesar saya, jumlah pinjaman Telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam tempoh 24 jam perbankan Tanpa sebarang tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Kerana saya Telah terkejut i adalah yang pertama untuk menjadi mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan apa-apa jumlah pinjaman & anda yang terletak di mana-mana negara, saya akan memberi nasihat boleh menyentuh Mr Osman Loan Firm melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

    BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
    Nama pertama ......
    Nama tengah .....
    2) Jenis Kelamin: .........
    3) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .........
    4) Tempoh Pinjaman: .........
    5) Negara: .........
    6) Alamat Rumah: .........
    7) Nombor Telefon: .........
    8) Alamat e-mel ..........
    9) Pendapatan Bulanan: .....................
    10) Pekerjaan: ...........................
    11) Yang laman web adakah anda di sini tentang kami .....................
    Terima kasih dan salam mesra.
    E-mel Derek osmanloanserves@gmail.com

    ReplyDelete