Dolomite Park Avenue

Pada asalnya, projek yang dibangunkan oleh Dolomite Properties Sdn Bhd (anak syarikat Dolomite Corporation Berhad) ini sepatutnya dilancarkan pada pertengahan tahun 2008, tetapi hanya pada hujung suku ke-3 (Q3) 2012 pelancaran jualan baru dibuat.

Dengan pakej yang menarik seperti Developer Interest Bearing Scheme (DIBS), i.e. interest peminjam ditanggung oleh developer sehingga rumah siap, free hold, berhampiran dengan stesen komuter dan MRR2, unit-unit ‘murah’ (1,171 sf berharga RM392k dengan 2 parking lot) telah hampir habis ditempah.

Tetapi, baru-baru ni pihak pengurusan kuil Batu Caves telah mendesak Majlis Perbandaran Selayang (MPS) dan pemaju Dolomite Park Avenue supaya menghentikan serta-merta projek pembangunan kondominium 29 tingkat tersebut. 

Ini disebabkan, tapak untuk projek 474 unit servis kondominium yang hendak dibina itu terletak berhampiran dengan pusat beribadat masyarakat Hindu dan juga kerana kawasan di sekeliling adalah bukit batu kapur yang rapuh dan terdedah kepada tanah runtuh. 


Dolomite Official Launch

Dolomite Entrance

Tanpa mengambil kira sebarang motif yang tersirat (sekiranya ada) disebalik bantahan terhadap projek ini, nasib para pembeli mestilah dijaga.  Tindakan susulan perlu diambil jika wujud kecuaian oleh pihak bertanggungjawab, termasuk bayaran gantirugi untuk kos, usaha dan masa yang telah digunakan, selain dari pemulangan sepenuhnya duit deposit kepada pembeli.


Nota:

Berhampiran dengan kawasan bukit Batu Caves ini terdapat 2 projek 'high rise' yang sedang dalam pembinaan dan hampir siap:

1.      Amara Residence (dijangka siap June 2014)
Amara Residence

2.      Taman Raintree - Kondominium Semarak & Penaga...aku merupakan salah seorang pembeli unit di sini (dijangka dapat kunci dalam bulan November/December 2012) 
Taman Raintree - Kondominium Semarak & Penaga







No comments:

Post a Comment